Maly Staw v Polsku

MALY STAW - což je jezero na polské straně Krkonoš, ke kterému se můžete dostat několika cestami. Buď ze Špindlerova mlýna či Pece pod Sněžkou nebo jinou cestou, kterou si zvolíte.

NÁROČNOST: těžká
vzdálenost: 26,1 km

autem - na parkoviště P3 (Medvědín) - odtud dále po modré trase

TRASA: najdete na konci textu

OBČERSTVENÍ: Luční bouda, Schronisko Samotnia, Strzecha Akademicka

Tuto trasu jsem zvolila ze Špindlerova mlýna přes Kozí hřbety. Vaše trasa započne na parkovišti P3 Medvědín, odkud se vydáte po modré trasek rozcestníku „Dřevařská cesta“ kde se na pojíte na červenou trasu.

Po cca 1 km dorazíte k rozcestníku „Svatý Petr – hotel Horal“ a zde se rozhodnete, jestli se vydáte na Kozí hřbety po žluté trase (která je méně náročná, ale delší) nebo po červené trase (která je náročná a je tvoře kamenitými schody).

Pro méně zdatné lidi doporučuji trasu po žluté trase 🙂

Obě trasy vedou ze začátku skrz les, ve kterém jdete cca hodinu a půl až dvě hodiny, a poté se Vám konečně za parádní výšlap ukáží výhledy na Železný hřbet.

Tímto ale výšlap nekončí, ale utíká to o něco rychleji, neboť už máte na co koukat. Tedy aspoň mně to díky tomu více utíká 😀

Pozor na kovové schody, které jsou v další půli cesty. Když je den po dešti nebo je vlhko, tak tyto schody docela kloužou, tak na sebe buďte opatrní 🙂

Když konečně dorazíte na vrchol ( 😀 😀 ) tak se Vám naskytnou výhledy na Špindlerův mlýn a Sněžku. Mám toto místo ráda, protože je to ta první větší odměna za výšlap, který zdoláte.

Kousek od vrcholu je rozhledna Krakonoš, ze které dohlédnete až na Kotel, Medvědín, Labskou boudu apod.

Poté budete pokračovat dál po červené trase až k Luční boudě, což je už cesta pohodová po rovině 🙂

Pokud jste své síly přecenily a zjistíte u Luční boudy, že to bylo akorát, tak si zde můžete dát dlabanec (ovocný pohár, palačinky, svíčkovou, borůvkový knedlík atd. 😀 😀 😀 )  a jít stejnou cestou zpět.

Pokud máte sil pořád dost, tak po dlabanci vyrazíte k Malemu Stawu. Od Luční boudy se vydáte po žluté trase směrem na polskou stranu k rozcestníku Równia pod Śnieżką a zde se rozhodnete, zda k Malemu Stawu půjdete po červené či modré trase.

Dle mého názoru je lepší vydat se po červené trase (tudíž vlevo od rozcestníku), protože tato cesta je o něco lehčí, co se týká převýšení 🙂

Na Luční boudu se dostanete už v 8 hodin ráno, ALE POZOR! Vařit se začíná až od 10:00 hodin.

Joo ááá borůvkový knedlík a svíčkovou tam mají fenomenální! Nebo ovocný čaj a kofolu ♥♥ 😀 😀

PŘÍPADNĚ - pokud dorazíte k rozcestníku, který Vás povede doprava po zelené trase, tak se můžete rozhodnout, zda si trasu o něco neprotáhnete 😀

Můžete pokračovat dál po červené trase a dojít k rozcestníku Polední kameny - Slonecznik, od kterého se vydáte po žluté trase na Pielgrzymy (Poutníci), což jsou úžasné skalní útvary 🙂

Dále pak po žluté trase až na rozcestník, kde se to spojí se zelenou trasou, po které byste přišli v prvním případě 🙂

Dejme tomu, že vyrazíte doleva po té červené trase.

Cestou uvidíte nejdříve Maly Staw ze shora. Dále Wielki Staw, ke kterému nevede žádná cesta.

Dorazíte k rozcestníku, kde odbočíte vpravo a vydáte se po zelené trase dolů.

U rozcestníku Polana, ke kterému dojdete, vyrazíte vpravo po modré trase k Malemu Stawu.

Toto je už Maly Staw na polské straně, kde je chata a můžete si zde dát občerstvení a posedět na kamenech či lavičkách 🙂

Když jsem poprvé viděla toto jezero, nemohla jsem uvěřit tomu, že se něco takového nachází i v Krkonoších.

Vstup za hrazení u jezera je zakázán a je také zakázáno se v jezeře koupat.

Po pořádném odpočinku vyrazíte po modré trase směrem k chatě Strzecha Akademicka (kde se můžete případně také občerstvit).

Cesta povede dál po modré. Teď už to bude vcelku do kopce. Dojdete k rozcestníku a pokračujete doprava po červené trase. A budete zpátky u Luční boudy.

MOJE RADY NA CESTU:

• Zjistěte si před výletem předpověď počasí
• Mrkněte, zda se zrovna trasa neopravuje
• Mějte dostatek jídla, vody a něco sladkého na zub
• Dobrou obuv s pevnou podrážkou
• Vezměte parťáka na cestu
• Mějte v mobilu aplikaci ZÁCHRANKA a MAPY.CZ
• Co si do hor přineseš, to si taky odneseš.